Algemeen

Al sinds 1982 biedt MHC Udenhout een supergezellige, sportieve hockeyervaring aan inwoners uit Udenhout, Loon op Zand, Biezenmortel en Helvoirt. Veel Udenhouters hebben warme herinneringen aan hun tijd op de hockeyclub en elke week zijn er ongeveer 350 leden te vinden.

Bij MHC Udenhout is er plek voor iedereen. Ook voor de bewoners van de zorginstellingen in ons dorp. Zij hockeyen in ons eigen G-hockeyteam. Het team traint elke woensdag en speelt elke zaterdag een wedstrijd.

MHC Udenhout is een hockeyclub voor én door leden. De organisatie bestaat uit vrijwilligers en aan alle (ouders van) leden wordt dan ook gevraagd een actieve rol te vervullen. Hier vallen onder bardiensten, coachen, activiteiten organiseren, schoonmaakacties enzovoort.

Training

Het trainingsplan, opgezet door hoofdtrainer Geert Coret, is gericht op de visie "sport is plezier". De trainingen zijn opgedeeld in themablokken van 5 weken. Elk blok begint met een clinic voor trainers en coaches, zodat de hockey technieken en tactieken op eigen niveau zowel tijdens de trainingen als tijdens de wedstrijden worden aangeleerd.

Activiteiten

Het gehele jaar door worden er, naast de trainingen en de competities, veel activiteiten georganiseerd. Op het veld, maar ook naast het veld. Denk hierbij aan mini zaalhockeydag, vriendentoernooi, hockeykamp, mini slotdag, verschillende clinics en Super Sundays!

Kantine

MHC Udenhout heeft een omgeving waar gezond eten gemakkelijk is, omdat dit bijdraagt aan de gezonde leefstijl van onze leden en bezoekers. We vinden een gezond voedingsaanbod en een gezonde uitstraling belangrijk voor onze club. Daarom werken we volgens de Richtlijnen Gezondere Kantines die zijn opgesteld door het Voedingscentrum. We maken hiermee de gezonde keuze de makkelijke keuze. MHC Udenhout werkt structureel aan een gezondere kantine, dit doen wij o.a. door jaarlijks de kantinescan uit te voeren en de resultaten te delen met het bestuur.

Onze trotse sponsoren